FANDOM

William Lloyd Barry (ur. 20 grudnia 1916 roku w Nowej Zelandii, zm. 2 lipca 1999 roku na Hawajach) – członek Ciała Kierowniczego Świadków Jehowy.

Życiorys

William L. Barry dorastał w rodzinie Świadków Jehowy[uwaga 1]. Po ukończeniu studiów w zakresie nauk ścisłych, 1 stycznia 1939 roku rozpoczął wolontariat w Biurze Oddziału Towarzystwa Strażnica w Australii – jako członek rodziny Betel.

W lutym 1942 roku poślubił Melbe. Razem z nią w Stanach Zjednoczonych ukończył 11. klasę Biblijnej Szkoły Strażnicy – Gilead. W listopadzie 1949 roku jako misjonarze zostali skierowani do japońskiego miasta Kobe. Był nadzorcą Biura Oddziału Towarzystwa Strażnica w Japonii. 28 listopada 1974 roku został członkiem Ciała Kierowniczego. W roku 1975 przeniósł się z żoną do Brooklynu w Nowym Jorku. Pracował w Dziale Redakcyjnym, był też członkiem Komitetu Wydawniczego Ciała Kierowniczego.

Zmarł 2 lipca 1999 roku, w czasie gdy brał udział w kongresie Świadków Jehowy na Hawajach.

Podróże służbowe

William L. Barry odwiedził i brał udział w otwarciu szeregu Biur Oddziałów, brał udział także w Kongresach międzynarodowych.

Uwagi

  1. W roku 1904 sześć tomów Wykładów Pisma Świętego otrzymała od wyznawców z Ameryki w czasie podróży z Australii – żona Thomasa Barry’ego z miasta Christchurch. W roku 1909 podczas półtoramiesięcznego rejsu do Anglii zapoznał się z nimi jej syn Bill (ojciec Williama Lloyda) i został członkiem tego wyznania.